středa 14. listopadu 2012

Arašídové máslo


Jelikož v LIDLu probíhá americký týden (a já už se nemůžu dočkat skandinávského), podlehla jsem mnohým receptům a fotkám z oblasti jídla a zakoupila arašídové máslo s kousky arašídů. Musím říct, že jsem nečekala nikterak valnou chuť, a taky vím, že třeba mým rodičům (a myslím, že ani příteli, ačkoli to nepřizná) moc nechutná, ale já mu na chuť přišla. Trvalo mi to asi tak tři lžičky. :D
Včera jsem si ho tedy k večeři namazala na černý opečený toast a ještě pár lžiček během dne ujídala a byla jsem opravdu nadšená.
Jenže... ráno jsem se vzbudila taková nějaká oteklá a bolely mě oči. Když jsem ho pak dávala na toast příteli a přitom jsem ho znovu ochutnala (fakt mi chutná!), začala jsem kašlat, škrábalo mě v krku a slzely oči. Příčina?
Je jednoduchá, nic moc těžkého. Nedošlo mi, že moje alergie na ořechy (hlavně lískové a arašídy) se asi nebude slučovat s arašídovým máslem. A to se tedy opravdu neslučuje. Původně jsem vzhled svého obličeje sváděla na to, že jsem oproti svým zvyklostem šla pozdě spát, ale pravý důvod je tedy bohužel úplně jinde.
Škoda, protože věřím, že tohle máslo by se stalo další mou závislostí. No, ale protože jsem strašně chtěla vyzkoušet, jak chutná černý toastový chleba s arašídovým máslem a kolečky banánu, udělala jsem si teď dva k večeři. :D Mamka na mě hleděla značně nechápavě, což tedy pro změnu chápu já, ale neodolala jsem navzdory alergii.
Tím však ale můj vztah s arašídovým máslem musí skončit, protože vypadat takhle každý den a navíc riskovat udušení... to fakt ne. :)
A co vy a arašídové máslo? Pochlubte se. ;)

4 komentáře:

  1. Já taky podlehla těm obrázkům s arašídovým máslem, toustem a banánem. Poprvé nic moc, chtěla jsem ho někomu darovat. Podruhé to bylo lepší a těším na mou třetí ochutnávku. Myslím, že se k tomu člověk musí projíst.

    Alergie na jídlo musí být hrozná. Dávat si pozor, co v kterém jídle je a není..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu právě přišla na chuť skoro hned... a protože mi fakt chutná, tak jsem se rozhodla, že risknu dát si jeden toast s banánem denně. :D Jinak ale jo, sto lidí, sto chutí, sto názorů. :)
      Každopádně o alergii na jídlo mi povídej - u mě speciálně oříšky, vařená mrkev a jiná kořenová zelenina, rajčata ve větší míře, atp., atp.
      Je toho dost. :D

      Vymazat
  2. Jejda, holka to mě mrzííí :-/ Já měla poprvé arašídové máslo dva roky zpátky a okamžitě jsem ho vyplivla. A teď v úterý v Tescu jsem si říkala, že ho zas zkusím a byl to mnohem lepší zážitek :) takže z Tesca dobrý a dneska chystám útok na Lídl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jelikož mě to taky dost mrzelo, tak jsem se rozhodla, že pokud se do toho nepustím s takovou vervou jako první den, ale dám si třeba jeden toast s banánem a tímhle máslem denně, tak to neuškodí. A opravdu ne. Snad to tak taky zůstane. :D

      Vymazat